اخبار

یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد.

یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی برگزار شد.
یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی با دستور بررسی مصوبه‌های پیشنهادی در راستای راهبری مناطق ویژه علم و فنّاوری جهت طرح در هفدهمین جلسه شورای عالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی باحضور دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف و دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف برگزار شد.

بررسی مصوبه‌های پیشنهادی در راستای راهبری مناطق ویژه علم و فنّاوری جهت طرح در هفدهمین جلسه شورای عالی در دستور کار این جلسه قرار داشت.

در این جلسه دکتر احمدی با بیان اینکه بررسی تقاضای مناطق جدید منوط به تصویب این ضوابط در شورای عالی است گفت: دبیرخانه شورای عالی عتف موظف است ضوابط اعطای مجوز معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری به مناطق متقاضی را تا یک سال تدوین کند.

وی خاطرنشان کرد: مناطق دارای مجوز فعلی نیز موظفند تا ظرف مدت یک سال حداقل های مورد نیاز خود را احراز نموده و به تصویب کمیسیون برسانند.

احمدی گفت: مناطق ویژه علم و فناوری موظف هستند تا اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه خود را براساس مصوبات شورای عالی و آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری در مدت 6 ماه تدوین نموده و به تصویب کمیسیون دائمی برسانند.

دبیرکل شورای عالی عتف ضمن تشکر از اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در احیاء قانون یک تا سه درصد افزود: اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف خواستار شدند تا این مصوبه به صورت تخصیص یک تا چهار درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش اصلاح شود.
احمدی تاکید کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث علم و فناوری که باید به چهار درصد تولید ناخالص ملی دست یابیم این قانون باید طوری تنظیم شود که شیب تغییرات به سمت تحقق این هدف گذاری باشد.
وی ادامه داد: اکنون به حدود 46 صدم درصد تولید ناخالص ملی دست یافته ایم که این میزان تا 10 سال دیگر که بخواهیم به چهار درصد تولید ناخالص ملی برسیم باید 10 برابر شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطر نشان کرد: تجربه گذشته و شرایطی که داشته ایم نشان می دهد که با نوع برنامه ریزی اختصاص یک درصد به این هدف نمی رسیم.

پایان پیام

۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۲۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۵,۱۷۰