اخبار

دستگاه های اجرایی مکلف به اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری شدند

دستگاه های اجرایی مکلف به اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری شدند
نمایندگان مجلس کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری را مکلف کردند که یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای را برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری هزینه نمایند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 11 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با 142 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر با ماده الحاقی 16 مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری توسط کلیه دستگاه های اجرایی موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی 16 کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاههای موضوع ماده(50) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت مصوب 15/8/1384 مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، یک درصد (1%) از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای به استثنای فصول(1) و (6) و در مورد شرکتهای دولتی از هزینه‌های غیر عملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فنّاوری هزینه نمایند.

تبصره- دستگاههای مذکور ضمن رعایت چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه ذی‌ربط که به‌تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری می‌رسد مکلفند نحوه هزینه کرد این ماده را هر شش ماه یکبار به شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری و مرکز آمار ایران گزارش دهند. شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری موظف است گزارش عملکرد این ماده را به‌طور سالانه حداکثر تا پایان مردادماه به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. همچنین مرکز آمار ایران مکلف است سالانه اطلاعات مربوط به هزینه کرد تحقیق و توسعه را منتشر نماید.

پایان پیام

۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰
خبرگزاری خانه ملّت |
تعداد بازدید : ۴,۳۳۵