اخبار

ارائه پیش نویس گزارش روند تحولات شاخص های علم و فناوری در هیات دولت

ارائه پیش نویس گزارش روند تحولات شاخص های علم و فناوری در هیات دولت
دکتر وحید احمدی از ارائه و ارسال پیش نویس اولیه گزارش روند تحولات شاخص های علم و فناوری در کارگروه مشورتی پایش و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی عتف و هیات دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر وحید احمدی دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با ماموریت محوله از طرف هیات دولت به دبیرخانه شورای عالی عتف  درخصوص تهیه گزارش تحول شاخص های علم، فناوری و نوآوری گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری، افزایش سهم علم و فناوری در اقتصاد و درآمد ملی، ازدیاد توان ملی و ارتقاء کارآمدی، تعیین اولویت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای کشور و الزامات نیل به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه؛ ستاد یکپارچه پایش و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی عتف اقدام به تهیه و تدوین گزارش روند تحولات شاخص های علم و فناوری در دو سطح ملی و بین المللی نموده است.

وی افزود: چهارچوب بکار گرفته شده در سطح بین المللی استفاده از شاخص جهانی نوآوری GII بوده است که با بررسی ورودی ها و خروجی های نظام علم و فناوری با بکارگیری بیش از 80 شاخص در این چهارچوب، روند تغییرات جایگاه ایران در چهار سال گذشته و همچنین نگاه جهانی به جمهوری اسلامی ایران در بعد علمی و فناوری مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی عتف افزود: نکته حائز اهمیت چهارچوب شاخص جهانی نوآوری نگاه ویژه به فرآیند نوآوری است و هر سه سطح علم، فناوری و نوآوری را بررسی می کند. در سطح ملی نیز از طریق تلفیق آمار و گزارشات جمع آوری شده از حدود 16 دستگاه از جمله دبیرخانه شورای عالی عتف، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و غیره به تحلیل و مقایسه وضعیت کشور در چهار سال گذشته پرداخته شده است.

در پایان دکتر وحید احمدی درخصوص ارسال و ارائه پیش نویس اولیه این گزارش تا پایان مهر ماه امسال به کارگروه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری متشکل از نمایندگان وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، وزارت بهداشت و غیره و همچنین هیات دولت خبر داد.  
۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۲۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۸۹۸