اخبار

کبگانیان: حذف بودجه یک تا سه درصد اجرای طرح های کلان ملی پژوهش و فناّوری را دچار مشکل خواهد کرد.

کبگانیان: حذف بودجه یک تا سه درصد اجرای طرح های کلان ملی پژوهش و فناّوری را دچار مشکل خواهد کرد.
دکتر منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: اختصاص نیافتن بودجه یک تا سه درصدی دستگاه های اجرایی به بخش پژوهش، اجرای طرح های کلان ملی در حوزه فناوری را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، دکتر منصور کبگانیان شامگاه سه شنبه در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه ابراز نگرانی درخصوص بودجه علم و فناوری و پژوهشی کشور شد؛ چرا که به دلیل اختصاص نیافتن بودجه یک تا سه درصدی دستگاه های اجرایی به بخش پژوهش، اجرای طرح های کلان ملی در حوزه فناوری با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی افزود: البته مکاتباتی بین ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد تا در اصلاحیه بودجه اختصاص بودجه به بخش پژوهش در نظر گرفته شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سیاست های کلی اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: پیگیری حوزه اقتصاد دانش بنیان در دولت انجام می شود و به موازات آن تعاملی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری انجام می شود.

وی افزود: سیاست های کلی اقتصاد دانش بنیان هم اکنون در چهار حوزه نفت، گاز، دارو و غذا در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حال پیگیری است؛ البته بخش های آب و کشاورزی نیز به این حوزه ها اضافه خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۸:۰۵
تعداد بازدید : ۱۲,۱۲۹